Wednesday, July 05, 2017

A lost women with hope

Assalamualaikum. 




Hello July! still the same ME, the old me. Langsung tiada perubahan, langsung tiada perubahan dalam hidup. LIFELESS ME. CLUELESS ME. Still tercari-cari lagi diri sendiri I guess. When others achieve their goals in life...but me, tersadai. Tersadai dan tekapai-kapai since 2 years ago. Allahu! dah hampir dua tahun, jatuh dan tidak mampu untuk bangun. Betapa sebuah 'relationship' can demoralized dan buat all your dreams and hope turn nothing. Seperti debu yang berhamparan di udara. Seperti hati yang tertusuk sembilu. 

Payahnya untuk aku bangun. Tiap kali berdiri pasti akan tersungkur kembali bila mengingati semuanya. Cuba untuk menjadi kuat, cuba untuk kuatkan hati...cuba untuk kuatkan diri... untuk melihat sendiri kejayaan diri kejayaan diri dapat membawa kebahagian untuk yang lain terutama keluarga. Sayangnya! Tiap kali bersendiri, aku cuba untuk tiupkan sendiri semangat hidupku..untuk aku bisa bangkit jadi seorang yang berguna jadi seorang yang aku bangga untuk menjadi diriku sendiri. Beribu kata nasihat, beribu pepatah dan kata kata semangat yang aku cuba hadam untuk diriku tapi semuanya layu dan terkubur di benak hatiku tanpa aku hadam intipati setiap dari kata-kata tersebut. Bodohkah aku? Lemahkah aku? 

Yang meninggalkan sudah mengorak langkah kejayaan dan kebahagiaan.. tapi yang ditinggalkan ??? Masih tersadai, masih terkapai dan masih berharap untuk diberikan peluang ke dua untuk merubah segala yang pernah terjadi. Sampai bila ? Sampai bila aku harus terus begini ? Andainya diri ini dapat melangkah ke hadapan tanpa perlu menoleh untuk mengingat semua perkara duka yang pernah terjadi. Andainya, semua ini tidak pernah berlaku... Andainya perhubungan ini tidak pernah terikat. Andainya rasa ini tidak pernah mekar dalam hati ini. 

Bilamana aku mengkedepankan hatinya, cintanya melebih diriku sendiri. Melebihi pencipta-Ku sendiri, ini yang aku terima. Rasa sakit yang teramat untuk aku hadapi. Silapku. Khilafku. Andai dapat aku putar dan undur kembali semua masa dan waktu yang pernah terjadi. 

Bulan berlalu, menjadi tahun. Dan tahun berlalu menjadi panjang... dan aku masih di sini. Belum mengecapi kejayaan dan kebahagian untuk diriku sendiri , untuk keluargaku untuk agamaku. Bantu aku. Bantu dirimu sendiri. Bantu dirimu sendiri untuk bisa bangkit semula walau banyak mana masa di ambil. 





Coretan untuk diriku. 
5/7/2017

1 comment: