Thursday, April 27, 2017

A trip to Ranau-Kundasang (Part Gunung Kinabalu)

Assalamualaikum

Gunung Kinabalu as at April, 2017

Tinggi tinggi Gunung Kinabalu,
Tinggi lagi sayang sama kamu! 

Cuaca yang cerah, awan tersergam indah berteman langit biru yang sungguh cantik. Inilah pemandangan Gunung Kinabalu yang terkini. Setelah tragedi runtuhan  tahun lalu..potret pemandang figura gunung yang tidak lagi sama seperti sebelumnya akan tetapi tetap tersergam indah dan sentiasa menjadi mercu tanda Negeri Sabah di Bawah Bayu. 

A-ppa & Eom-ma

Well, sempatlah juga tangkap gambar mama & bapak berlatar belakangkan ciptaan Allah yang sangat indah. Inilah kali pertama rasanya, berkunjung ke daerah Ranau-Kundasang untuk bercuti (jenis family yang bukan kaki bercuti-cuti Malaysia) sebab time ni dalam family cuma aku(eon-ni sulung), eom-ma dan a-ppa yang pergi + Johor ga-jog yang datang bercuti sempena perkahwinan o-ppa sulung ku. Dua younger eon-ni ku tidak dapat join sekaki sebab 1st younger eon-ni(Ima) seorang Navy berkhidmat di Pahang dan 2nd eon-ni time ni ke sekolah setelah bercuti sendiri sebelum pernikahan o-ppa hari tu. Actually pengangkutan sudah disewa, dengan harapan my whole ga-jog dapat join this trip. But nevermind, pasti akan ada siri percutian yang lain, right?

Johor ga-jog (missing in photo: a-ppa and na! )
Alhamdulillah praise to Allah! Masih berkesempatan untuk melihat ciptaan-Mu. Masih berkesempatan untuk bercuti di samping keluarga. 26 dan masih bersama keluarga, masih dapat bercuti bersama. Alhamdulillah! untuk setiap masa bersama, untuk setiap keindahan yang dilihat sempurna. Masih diberikan kesihatan. 


No comments:

Post a Comment